Kassák Lajos: Címnélküli versek 71



Olvasás közben érdemes meghallgatni Louis Armstrongtól: On the sunny side of the street.












A mellékutcából jöttem 11 barátommal földik voltunk s
virzsinia szivart szívtunk hazai szokásból
12 lányt kerestünk magunknak mikor megtaláltuk őket haragosan szétváltunk s mindnyájan
éreztük oldalunkon nővel nem élhetünk együtt
suszterekkel szabókkal pincérekkel és
nagybajszú minisztériumi tisztviselőkkel
a pálya kezdetén voltam

szeretsz kérdeztem a lánytól s vártam hogy mondjon
valamit amitől ketté hasadnak a falak
az emeleti erkélyen állt alig értem fel a melléig
sokáig vártam az eredményre de hogy semmi



különösebb nem történt vörös úszódresszbe
öltöztem és kimentem a tengerre
11 ember feküdt a parton 11 kiégett
szivarral a szájában
ti már itt vagytok
aludtak és nem feleltek
fehér madarak szálltak a víz fölött énekeltek

és csőrükkel megsebezték az alacsony felhőket

A SZÖVEG FORRÁSA: Internet

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések