Könyvhét – hét könyv








Gabriel García Marquez: Utazás Kelet-Európában

„Napi huszonnégy óra újságírástól úgy elmegy az ember józan esze, hogy szó szerint érti a metaforákat.”












Lawrence M. Krauss: Kvantumember


„Most viszont annyi év elteltével Feynman hirtelen rádöbbent, hogy az ötletet, hogy egy pozitront úgy is el lehet képzelni, mint egy időben visszafelé haladó elektront, más kontextusban fel tudja használni.”









Erdős Virág: Hátrahagyott versek


Erdős Virág / az Allianz csoport tagja, / úgyhogy bizonyára nem lep meg, / hogy hosszú távon biztonságos jövőt garantál. / Erdős Virág / az egy tüzes Pokémon. / Erdős Virág / az egy veszedelmes programféreg, / az ember épp csak ráklikkel / és máris kész a baj.”







Karinthy Frigyes összegyűjtött versei


„Biró dühösen ott maradt az utcán, / Én meg bementem egy kávéházba: / Akkor egy szélroham jött veszekedve / És bevágta az ajtót. / A szélnek mondtam egy gorombaságot, / Kávét ittam és olvastam egy lapot: / Valami cikk volt a versköltészet céljáról, / De nem egyeztem meg vele.”







John Gribbin: 13,8

„Fél évszázadda ezelőtt, 1965-ben két amerikai csillagász, Arno Penzias és Robert Wilson bejelentette, hogy olyan gyenge rádiózajt sikerült véletlenül felfedezniük, amelyik minden irányból egyenletes erősséggel érkezik. (...) Penziasnak és Wilsonnak (...) akkoriban még fogalmuk sem volt felfedezésük jelentőségéről. Az Amerikai Telefon- és Távíró Társaság (AT&T; American Telephone and Telegraph Company) Bell Laboratóriumában dolgoztak, és egy olyan antennát használtak, amelyiket annak kipróbálására terveztek és építettek, hogy lehetséges-e műholdak segítségével az egész világra kiterjedő kommunikáció.”



Brian Cox - Jeff Forshaw: A kvantum világegyetem


„Dirac volt minden idők egyik legnagyobb fizikusa, de nem a szavak embere. Wigner Jenő, aki maga is a legnagyobbak közé tartozik (és aki egyébként Dirac apósa volt), egyszer megjegyezte, hogy »Feynman a második Dirac, de ezúttal ember«.”








Stephen Hawking: Az idő rövid története
(az 1998-as, kiegészített kiadás fordítása)


„A fekete lyukak sugárzása tehát azt bizonyítja, hogy mikroszkópikus szinten a kvantummechanika megengedi az időben való visszafelé haladást, s ez megfigyelhető jelenségeket produkál."


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések